onsdag 18 februari 2009

Lisens liv

Lisen Victoria Hägglund har nu varit på dagis i 3 veckor utan att vara sjuk! Den första veckan hon va där efter diverse sjukheter var jag konstant orolig för att dom skulle ringa och säga att hon var sjuk så jag va tvungen att hämta henne. Jag varken hann eller hade lust att vara hemma med en sjuk unge, nog för att jag säkert inte skulle ha så mycket att välja mellan, men ändå... Nu har hon iaf varit frisk, snorig räknas inte, och sover peppar peppar hela nätterna. Annars har hon haft några nätter då hon på trots har varit vaken. En natt skrek hon 45 min, hon var helt vansinnig. Gick vi dit vart det 7 resor värre så vi låg i vår säng och jag kände mig som en hemsk mamma som lät sitt barn vråla så länge, men till slut somnade hon... Trotsen har gjort sitt intåg i Lisens liv trots henne unga ålder...

Sen hon började på dagis har hon lärt sig många nya saker. Till exempel att säga nej, skaka på huvudet och mena det hon säger. Får hon inte igenom sin vilja blir hon helt galen. Detta sker dock inte jämt utan för det mesta är hon väldigt glad och lekfull. Hon lär sig mer och mer att underhålla sig själv vilket är skönt. Det märks att hon har faktiskt blivit äldre.

Här vill hon visa andra, kanske mindre positiva saker hon lärt sig. Än fast det inte är några bra saker så blir man ändå stolt över att hon nu kan detta.. =) (Ber om ursäkt för det blå ljuset. Kameran var visst felinställd, men jag orkade inte bry mig... )


Lisen kan klättra upp på kökstolarna



Lisen kan även ställa sig upp i sin matstol. (Vilket hon egentligen borde ha kunnat väldigt länge, men inte förrän nu kommit på, tack och lov!)

Det är så skönt att det funkar bra med dagis. Hon trivs och vill gå in och leka när vi kommer. Oftast inga tårar när vi lämnar och när vi ska hämta henne springer hon från rummet längst in med sträckta armar. Hon blir jätteglad och vill bara ut och leka. Vi brukar låta henne gå hem, eftersom dom inte är ute så mkt nu när det är så kallt. Det kan ta ½timme att komma hem, (åker hon vagn tar det 5min )men det är det värt. Hon hälsar på alla som går förbi, stannar och tittar på all snö och så vill hon alltid pulsa i djupsnön. Lisen älskar att vara ute!

Det var Lisens liv det!

1 kommentar:

Isabel sa...

Vilken busunge! Haha... det var roligt att se! hoppas jag snart får se henne (och er) in real life =D

Kramar

isa