fredag 27 februari 2009

Min egen dag (förmiddag och lunch)

Igår hade jag min egen förmiddag och lunchdag. Har så länge sett fram emot att gå ner på stan och få några saker avprickade från min lista så igår satsade jag stort. Lämnade Lisen på dagis vid 9 och sen åkte jag ner. Började med en fika med pastorsteamet på kyrkan och sen bar det av till stan. Jag köpte nya leggings (mina gamla ska vi inte ens tala om...), långt vitt linne, en jättefin klänning/tunika och te från Tehörnan. Älskar lösviktste, särskilt att det luktar gott i hela lägenheten. Sen blir det så fint i mina glasburkar på hyllan.. =) Jag och Johan passade även på att äta lunch tillsammans inne i stan, Lyxigt värre! Vi var på Barista och åt quesedillias, mycket mycket gott. Sen åkte jag hem, drack kaffe och vilade mina fötter lite innan det var dags att hämta Lisen på dagis. Då åkte vi direkt till Strömpilen för att handla lite nya kläder till henne. Älskar Lindex på Strömis, inne i stan hittar jag aldrig nåt. Lisen behövde nya mysbyxor och kortärmad body. Det är ju inte så kul att springa runt på dagis i stela jeans direkt så vi fick inhandla lite nya dagiskläder. Hon har ett par rosa/vita/kamogröna kamobyxor. Dom är sååå tuffa och såå sköna, hennes favvodagisbyxor, helt klart. Jag hade en riktigt bra standag!
På kvällen var vi till underbara Sundholms ocoh åt semlor. Det är så roligt för nu har Lisen och Milly börjat leka ihop, HURRA! Igår satt dom i Millys rum och ritade tillsammans, men när det kommer till att leka med leksakerna är Milly på sin vakt och är väldigt noga med att markera att det minsann är hennes saker och inte Lisens. Riktiga dagisungar! Söta är dom iaf! =) Underbara Julian får faktiskt oxå vara med på ett hörn.

Imorgon åker Johan på skotersafari med sina tonåringar och blir borta tills på tisdag. Kul för dom, tråkigt för oss. Men imorgon ska Elsa komma till stan och så ska vi ta med Elin ner och mysa lite. Jag siktar på barnvakt till Lisen några timmar, nån som är sugen!??!?! Sen hoppas jag det blir Melodifestivalskväll och resten av tiden löser sig nog.

Annars är det lugnt idag. Tvättar lite, ska plugga lite och sen till skolan i eftermiddag för en organisationsteoriföreläsning. I just love it!!!

Ha en bra dag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan ställa upp . Du kan komma hit med Lisen . Älskar er

Anonym sa...

Och vi kan ställa upp! :) /Mickan & Erik

Anonym sa...

Tryggve ställer åxå upp kom hit med Lisen så klarar vi av det.

KRAM

Maamiiis sa...

Okey, men vilken av alla avdelningar på barn 2 ligger de på? jag tänkte faktiskt på dem när allt hade lugnat ner sig lite, men det skulle va en ganska så omöjlig uppgift att leta reda på dem. och sen kan man ju inte fråga nån heller. fast de kanske inte få ta emot besök, för visst har hon fått rs-virus? Tycker Lotten sa nått om det.

Anonym sa...

Du har blivit utmanad, så nu har du något att göra en stund..=) Se min blogg!